In the teaching process, beyond classroom instruction, educators also need to provide feedback and assessments to their students through observation, monitoring, and testing. To facilitate precise and standardized comments, teachers can refer to the template for elementary school social science comments based on Circular 27 below.
Evaluation of natural and social sciences according to Circular 27 for Grade 2, Grade 3, Grade 1
For homeroom teachers of Grade 2, you may refer to the Grade 2 Comment Template According to Circular 27 for additional insights and ideas to write comments and assessments in accordance with the regulations.
I. Grade 2 TNXH Subject Comment Template According to Circular 27
To provide suitable comments on report cards, teachers should consider changing the language used during the evaluation and feedback process for their students. The content in the Grade 2 natural and social science comment template according to Circular 27 for the second semester is as follows:
II. Interim Grade 2 TNXH Subject Comment Template According to Circular 27
When it comes to evaluating elementary school social science comments according to Circular 27 in the middle of the second semester, teachers should pay attention to assessing and evaluating the strengths and areas that need improvement of their students.
Giữa học kỳ II | |
Mức đạt được | Nhận xét điểm mạnh và các mặt cần rèn luyện |
Nội dung | |
T | Nắm vững nội dung bài học. Biết quan sát tranh và trả lời câu hỏi tốt. |
H | Hoàn thành nội dung bài học GK 2. |
H | Nắm được nội dung bài học giữa học kì 2. |
T | Nắm được kiến thức kĩ năng môn học. |
T | Hoàn thành tốt nội dung môn học giữa học kì 2. |
H | Hoàn thành nội dung môn học. |
H | Hoàn thành nội dung các bài học giữa học kì 2. |
H | Nắm được nội dung kiến thức các bài học. |
H | Hoàn thành kiến thức kĩ năng môn học. |
T | Hoàn thành tốt nội dung môn học. Biết quan sát tranh trả lời tốt câu hỏi. |
T | Nắm vững nội dung bài học. Biết quan sát tranh và trả lời câu hỏi tốt. |
T | Hoàn thành tốt nội dung môn học. |
T | Có vốn hiểu biết về thực tế tốt. Nhanh nhẹn tiếp thu bài tốt. |
H
| Hoàn thành kiến thức kĩ năng môn học. |
T | Nắm được kiến thức kĩ năng môn học. Hoàn thành tốt nội dung các bài học. |
H | Hoàn thành nội dung môn học. |
H | Hoàn thành kiến thức kĩ năng môn học. |
H | Hoàn thành nội dung môn học giữa kì 2. |
T | Biết vận dụng kiến thức đã học về đề phòng các loại bệnh vào thực tế cuộc sống tốt. |
H | Hoàn thành nội dung môn học. |
T | Năm được kiến thức kĩ năng môn học vận dụng trả lời tốt. |
T | Hoàn thành tốt nội dung môn học. |
H | Hoàn thành kiến thức kĩ năng môn học. |
T | Hoàn thành tốt kiến thức kĩ năng môn học. |
T | Hoàn thành tốt kiến thức kĩ năng môn học. |
T | Nắm vững nội dung bài học. Biết quan sát tranh và trả lời câu hỏi tốt. |
T | Nắm vững nội dung bài học. Biết quan sát tranh và trả lời câu hỏi tốt. |
H | Hoàn thành kiến thức kĩ năng môn học GK 2. |
T | Hoàn thành tốt kiến thức kĩ năng môn học. |
H | Hoàn thành nội dung môn học. |
H | Hoàn thành kiến thức kĩ năng môn học GK 2. |
H | Hoàn thành kiến thức kĩ năng môn học GK 2. |
H | Hoàn thành kiến thức kĩ năng môn học GK 2. |
T | Nắm vững nội dung bài học. Biết quan sát tranh và trả lời câu hỏi tốt. |
H | Hoàn thành nội dung kiến thức kĩ năng môn học. |
T | Nắm vững nội dung bài học. Biết quan sát tranh và trả lời câu hỏi tốt. |
T | Hoàn thành tốt kiến thức kĩ năng môn học. |
T | Nắm vững nội dung bài học. Biết quan sát tranh và trả lời câu hỏi tốt. |
H | Hoàn thành nội dung môn học. |
T | Hoàn thành tốt nội dung môn học. |
T | Nắm vững nội dung bài học. Biết quan sát tranh và trả lời câu hỏi tốt. |
H | Nắm được kiến thức kĩ năng môn học, |
T | Nắm vững nội dung bài học. Biết quan sát tranh và trả lời câu hỏi tốt. |
T | Nắm vững nội dung bài học. Biết quan sát tranh và trả lời câu hỏi tốt. |
H | Hoàn thành kiến thức kĩ năng môn học. |
H | Nắm được kiến thức kĩ năng môn học GK 2. |
H | Hoàn thành nội dung môn học. |
T | Có vốn hiểu biết về thực tế tốt. Nhanh nhẹn tiếp thu bài tốt. |
T | Nhanh nhẹn tiếp thu bài nhanh. Hoàn thành tốt nội dung môn học. |
H | Hoàn thành kiến thức kĩ năng môn học. |
H | Hoàn thành nội dung môn học. |
H | Nắm được kiến thức kĩ năng môn học. |
H | Hoàn thành nội dung môn học. |
H | Nắm được kiến thức kĩ năng môn học GK 2. |
T | Hoàn thành tốt kiến thức kĩ năng môn học. |
T | Có vốn hiểu biết về thực tế tốt. Nhanh nhẹn tiếp thu bài tốt. |
III. Comments for TNHX Subject According to Circular 27 for Elementary School
For teachers of primary education (Elementary level), the content of the natural and social science comment template for elementary school according to Circular 27 is as follows:
IV. Report Card Comments for Grade 1 Natural and Social Science
First-grade students differ from other grades, studying fewer subjects and having lower demands. Therefore, the comments for elementary school natural and social science according to Circular 27 are also more concise. Specifically, the content for commenting and evaluating first-grade students is as follows:
TỰ NHIÊN XÃ HỘI | |
HTT | - Nắm được nội dung bài học và vận dụng vào thực tiễn rất tốt. |
- Học chăm, sáng tạo và biết vận dụng bài học vào cuộc sống | |
HT | - Có tiến bộ trong học tập. Hoàn thành môn học. |
- Có ý thức học tập để hoàn thành nhiệm vụ | |
CHT | - Cần tích cực phối hợp với các bạn trong nhóm để hoàn thành nhiệm vụ học tập. |
Thus, depending on each grade and semester, the template for comments on natural and social science for elementary school according to Circular 27 will vary. Teachers, please pay attention to ensure accurate and straightforward comments.