I. Đề thi và cấu trúc IELTS Writing Task 1 Various types of museum visitors from 1997 to 2012 gợi ý
1. Đề bài
You should allocate approximately 20 minutes to complete this task.
The graph below illustrates the numbers of three categories of visitors to a museum from 1997 to 2012.
Summarize the information by identifying and reporting the main features, making comparisons where necessary.
Write at least 150 words.
2. Structure
Introduction and overview |
|
Body 1: Changes from 1997 to 2007 |
|
Body 2: Changes from 2007 to 2012 and comparison at the end of the period |
|
II. Sample IELTS Writing Task 1 Categories of museum visitors from 1997 to 2012
The bar chart illustrates changes in the sizes of three visitor groups at a particular museum from 1997 to 2012. Overall, all categories of visitors saw an increase, except for those under 15 years old, whose numbers decreased. Furthermore, adult visitors consistently made up the largest proportion throughout this period.
In 1997, 300,100 adults visited the museum, accounting for over two-thirds of the total number of visitors. There were 120,000 visitors under 15, which was four times more than the number of Special Exhibition visitors. After a slight increase to 320,200 in 2002, the number of adults visiting rose to 400,500 in 2007. The number of Special Exhibition visitors also increased to nearly 38,000 in 2007, while by the same year, the number of visitors under 15 had dropped to 87,000. In 2007, there were over 520,000 visitors in total, the highest number during this period.
In 2012, the museum welcomed about 504,000 visitors, experiencing a 4% decrease from 2007. Both adult and young visitor numbers decreased, with adults dropping to 380,000 and visitors under 15 to 82,300. In contrast, the number of Special Exhibition visitors reached an all-time high of 42,000. Adults continued to be the largest visitor group, accounting for over 75% of the total.
Vocabulary used in the sample IELTS Writing Task 1 Categories of museum visitors from 1997 to 2012:
- Museumgoer (n.): người đến thăm bảo tàng
- Constitute (v.): chiếm số lượng
- All-time high (n.): điểm cao nhất trong cả giai đoạn
Thành công trong IELTS Writing Task 1 đến khi chúng ta luyện viết chăm chỉ hàng ngày, có người chấm điểm và sửa lỗi, giúp hoàn thiện bài viết với chất lượng cao hơn. Vậy làm sao để tìm được một người bạn đồng hành như vậy? Câu trả lời chính là phòng Writing ảo VWR của Mytour. Đến với VWR bạn sẽ có trải nghiệm gì?
- Công nghệ AI với khả năng học sâu (Deep Learning) trong việc nâng cấp từ vựng và phát hiện lỗi ngữ pháp giúp học viên nâng cấp bài viết của mình lên trình độ cao hơn mà vẫn giữ được ý tưởng của bài viết.
- Công nghệ AI phân tích và trả kết quả và đáp án chi tiết ngay lập tức với độ chính xác 80% (đối với phòng Speaking Ảo), 70% (đối với phòng Writing Ảo).
- AI tìm lỗi lặp từ (Repetition Detection Algorithm) phân tích kỹ bài làm của học viên, chỉ ra các từ lặp, số lần lặp chi tiết trong Speaking và Writing.
- AI TeacherBee viết nhận xét như giáo viên (Comment Generation Algorithm): đưa ra lời nhận xét ưu điểm, mang tính khích lệ, động viên. Chỉ ra các lỗi học viên gặp phải, nhận xét chi tiết giúp cải thiện kết quả tốt hơn. TeacherBee luôn xuất hiện trên màn hình, xuyên suốt quá trình làm bài, nộp bài của học viên. TeacherBee đưa ra các lời hướng dẫn, viết nhận xét chi tiết, tổng quan khi phân tích đáp án bài làm. Đồng thời đưa ra lời khích lệ học viên như một giáo viên thực sự.
Đừng chần chừ nữa mà hãy ghé thăm ngay phòng Writing ảo của Mytour, nhấn vào đường link dưới đây để đến với VWR nhanh nhất nhé!
Trải nghiệm IELTS Writing Task 1 cùng phòng Writing ảo của Mytour nhé!
Dưới đây là bài mẫu IELTS Writing Task 1 về các loại khách tham quan bảo tàng từ năm 1997 đến 2012 với band điểm 7.0+. Chúc bạn ôn luyện thi hiệu quả và đạt được band điểm cao trong kỳ thi thực chiến sắp tới nhé!