1. Bài tập Tiếng Anh lớp 11 Unit 6 nâng cao về Global Warming
Bài tập 1: Tìm từ có âm khác biệt ở phần gạch chân
1. A. dinner | B. disappear | C. discover | D. dinosaur |
2. A. annual | B. basic | C. average | D. capacity |
3. A. robot | B. robe | C. rock | D. role |
Bài tập 2: Chọn từ có cách nhấn trọng âm khác biệt so với các từ còn lại
1. A. importance | B. happiness | C. employment | D. relation |
2. A. difficult | B. popular | C. effective | D. national |
3. A. possible | B. cultural | C. confident | D. supportive |
Bài tập 3: Chọn từ đúng trong ngoặc để hoàn thành câu
catastrophic | heat-related | absorb | diversity | infectious |
1. Hiện tượng nóng lên toàn cầu đã chứng minh là _________________ đối với môi trường.
2. Các khu rừng nhiệt đới có sự đa dạng loài _____________ cao nhất trên trái đất.
3. Các nhà khoa học đã cảnh báo về mối liên hệ giữa biến đổi khí hậu và sự lây lan của các bệnh ______________.
4. Sự gia tăng nhiệt độ trái đất có thể gây ra các bệnh _______________ có thể nguy hiểm cho con người.
5. Nên trồng thêm cây xanh vì chúng ______________ carbon dioxide và thải ra oxy.
Bài tập 4: Sử dụng từ cho trước ở dạng CAPITALS ở cuối mỗi dòng để tạo thành từ phù hợp với chỗ trống trên cùng một dòng
1. Mỗi người trong chúng ta có thể góp phần bảo vệ và duy trì môi trường của chúng ta bằng cách _______________ thói quen tiêu dùng của mình. (CHANGE)
2. Có một _____________ giữa những đợt hạn hán gần đây và biến đổi khí hậu. (CONNECT)
3. Việc sử dụng quá mức các _____________ hóa học là mối đe dọa nghiêm trọng đối với môi trường. (FERTILIZE)
4. Sự _________________ của khí quyển trái đất dẫn đến sự gia tăng mực nước biển. (WARM)
5. Hiện tượng nóng lên toàn cầu là sự gia tăng nhiệt độ bề mặt trung bình của trái đất do ___________ hiệu ứng của khí nhà kính. (EFFECTIVE)
6. Cúm là bệnh ________________ cao. (INFECT)
7. Các ________ bang đã tranh cãi về dự luật cải cách y tế mới trong nhiều tháng. (LAWMAKE)
8. Chính phủ đã cam kết làm sạch các __________________ công nghiệp. (EMIT)
Bài tập 5: Chọn đáp án chính xác
1. Một lớp khí nhà kính – chủ yếu là hơi nước và carbon dioxide – hoạt động như một lớp ____ bảo vệ trái đất, hấp thụ nhiệt và làm ấm bề mặt.
A. nhiệt
B. làm nóng
C. nhiệt độ
D. nóng
2. Chúng tôi ngưỡng mộ người Nhật vì đã ____ thành phố Fukushima sau thảm họa.
A. được xây dựng lại
B. vì đã xây dựng lại
C. để xây dựng lại
D. việc đã xây dựng lại
3. Sự gia tăng nhiệt độ của trái đất có thể gây ra ____ bệnh tật có thể nguy hiểm cho con người.
A. liên quan đến nhiệt
B. liên quan nhiệt
C. liên quan nhiệt độ
D. liên quan đến nhiệt
4. Một số ____ trong khí quyển, chẳng hạn như carbon dioxide, methane và nitrous oxide, ngăn chặn nhiệt thoát ra.
A. khí
B. lớp
C. hiệu ứng
D. phát thải
5. Methane là một ____ hoạt động mạnh hơn carbon dioxide nhiều, nhưng cũng ít phổ biến hơn trong khí quyển.
A. biến đổi khí hậu
B. phát thải
C. khí nhà kính
D. effect of greenhouse gases
6. The low ____ in the Mekong Delta results in severe saline intrusion, extending much deeper than the typical 30 to 40 km of the mainland that is tainted with saltwater.
A. water levels
B. saline water
C. water flows
D. ocean level
7. The community commended the local farmers for ____ millions of trees on the nearby hills.
A. having planted
B. planting
C. to plant
D. being grown
8. Since the beginning of the Industrial Revolution, humans ____ the concentration of atmospheric carbon dioxide by one-third.
A. had raised
B. were raising
C. Raise
D. have raised
9. 'The policeman had concealed the special statue in a wooden box, but he refuted this.' is most similar in meaning to ____.
A. The policeman denied having concealed the special statue in a wooden box.
B. The policeman denied having hidden the special statue in a wooden box.
C. The policeman denied hiding the special statue in a wooden box.
D. The policeman claimed he did not hide the special statue in a wooden box
10. 'After her partner had removed a program, he rebooted the computer.' conveys the closest meaning to ____.
A. After removing a program, her partner rebooted the computer.
B. Having removed a program, her partner rebooted the computer.
C. Upon removing a program, her partner restarted the computer.
D. After removing a program, her partner rebooted the computer
Exercise 6: Select the most appropriate word or phrase from A, B, C, or D to fill in the blank in the following text.
Impact of Global Warming on Wildlife
Rising global temperatures are anticipated to (1) ____ ecosystems, leading to the extinction of species unable to adapt. The initial extensive evaluation of extinction risks (2) ____ global warming revealed that over 1 million species might face extinction by 2050 if the present trend continues.
A recent survey of (3) ____ 2,000 plant and animal species showed a shift towards the poles at an average pace of 3.8 miles per decade.
The most recent climate change report indicated that roughly 20 to 30 percent of the evaluated plant and animal species could be at (4) ____ risk of extinction if the global average temperature rises by more than 2.7 to 4.5 degrees Fahrenheit.
(5) ____ polar bears are perishing because they need to swim greater distances to reach ice floes. The U.S. Geological Survey has forecasted that (6) ____ of the global polar bear populations will be extinct by mid-century due to the melting of the Arctic ice cap.
The ocean will keep becoming more acidic due to carbon dioxide emissions. (7) ____ this acidification, species with hard calcium carbonate shells are at risk, as are coral reefs, (8) ____ are crucial to ocean ecosystems. Scientists predict that a 3.6 degrees Fahrenheit rise (9) ____ temperature would (10) ____ wipe out 97 percent of the world’s coral reefs.
1. A. endanger | B. benefit | C. harm | D. use |
2. A. to | B. from | C. off | D. on |
3. A. nearly | B. near | C. relatively | D. wealthy |
4. A. declined | B. born | C. presented | D. increased |
5. A. Some | B. Few | C. More | D. Little |
6. A. two - third | B. two- thirds | C. two - three | D. two - thirdth |
7. A. As | B. Due | C. Because | D. Because of |
8. A. that | B. when | C. which | D. who |
9. A. away | B. in | C. at | D. of |
10. A. send | B. broke | C. wipe | D. lay |
Exercise 7: Review a passage about common wedding traditions in the USA and respond to the following questions.
One contributing factor to global warming is carbon monoxide. As the level of carbon monoxide in the atmosphere increases, its ability to cleanse itself diminishes. This leads to atmospheric warming, known as global warming, and potentially ozone layer damage.
Previously, it was observed that carbon monoxide was predominantly found in the Southern Hemisphere, attributed to deforestation. Vast areas of forests and grasslands in South America and Africa were burned, releasing carbon monoxide into the atmosphere. Recently, however, it has been discovered that the Southern Hemisphere is now cleaner, while the Northern Hemisphere has become more polluted than anticipated.
The most recent study was conducted during the northern winter, which might explain the high levels in the Northern Hemisphere. In winter, carbon monoxide is degraded more slowly. Additionally, winter sees an increase in fires and potentially more intense industrial activity. The rise in car numbers on the roads could also be a factor. Optimists hope that the North’s surge in carbon monoxide levels signifies that the burning in the South has ceased or significantly decreased.
1. What would be the most appropriate title for the passage?
A. Global warming.
B. Carbon monoxide in the atmosphere.
C. Atmospheric warming.
D. Damage to the ozone layer.
2. Which of the following is NOT a cause of carbon dioxide?
A. Ozone layer damage.
B. Forest burning.
C. Transportation.
D. Manufacturing.
3. What reason does the author give for the increased levels of carbon monoxide in winter?
A. A reduction in factory operations.
B. A drop in road traffic.
C. The reduction in fires is due to more widespread central heating.
D. Carbon monoxide is being absorbed at a slower rate.
4. What is the reason for the optimists' satisfaction?
A. An increase in vehicle purchases.
B. Higher levels of carbon dioxide in the Northern Hemisphere.
C. The Southern Hemisphere might be experiencing reduced forest burning.
D. The industrial sector might be showing improvement.
5. How does the author view the recent discoveries?
A. He shows a preference for the Southern Hemisphere.
B. He maintains an objective stance.
C. He aligns with the optimists.
D. He expresses concern about the Northern Hemisphere.
Exercise 8: Transform the following sentences using the provided words
1. They switched to bio-fertilizers because they were informed about the hazards of chemical fertilizers. (Because)
___________________________________________________
2. After completing all my homework, I watched my favorite film on TV. (After)
___________________________________________________
3. Since the authorities managed water resources irresponsibly, they had to address water shortages in the region. (Since)
___________________________________________________
Exercise 9: Rewrite the sentences using participle clauses.
1. Mary departed from school early due to feeling unwell.
___________________________________________________
2. Impressed by Michael's work, the teacher awarded him the top score.
___________________________________________________
3. Tom was unable to pass the exam because he had not studied diligently enough.
___________________________________________________
4. Since I haven't received all the applications yet, I'm not keen on hiring anyone at this moment.
___________________________________________________
5. The golden ring, which had been stolen weeks ago, has now been recovered.
___________________________________________________
6. Upon noticing the dog approaching her, she swiftly crossed the street.
___________________________________________________
7. Provided it receives proper care, the plant can survive the winter.
___________________________________________________
8. Due to not having a credit card, I found it challenging to purchase an airline ticket via phone.
___________________________________________________
9. Due to his unemployment, Jim invested considerable time in completing job application forms.
___________________________________________________
10. Since I was walking fast, I quickly caught up with her.
___________________________________________________
Exercise 10: Revise the sentences, employing perfect gerunds.
1. Nam received a scholarship, which we find thrilling.
___________________________________________________
2. Due to the rain, the volunteers were unable to mow the old lady's lawns.
___________________________________________________
3. During the Tree Planting Competition, Group 11G students planted the highest number of trees in the schoolyard and were commended for their efforts.
___________________________________________________
Exercise 11: Choose the letter A, B, C, or D to show the correct answer for each of the following exchanges. Two friends, Nam and Lan, discuss global warming.
1. Lan: What can ordinary people do to support environmental protection?
Nam: ____
A. How can ordinary people contribute to environmental protection?
B. The environment definitely requires our assistance.
C. We could opt for products that are friendly to the environment.
D. Both governments and individuals share the responsibility.
2. Lan: What recommendations do you have for addressing air pollution?
Nam: ____
A. The issue of air pollution has become quite severe recently.
B. Factory smoke contributes to air contamination.
C. Air pollution results in the formation of acid rain.
D. Using public transportation is recommended for people.
3. Nam: What are the causes of global warming?
Lan: ____
A. The shifts in weather patterns due to global warming.
B. Excess carbon dioxide being retained in the atmosphere.
C. Severe effects resulting from global warming.
D. Typical outcomes of global warming.
Exercise 12: Pair the halves of the sentences
A | B |
1. Knowing that he was poor, | A. she turned it off |
2. Barricading the windows, | B. the criminal left the building. |
3. Becoming tired of my complains about the gprogram, | C. he decided to go home and ask his father for a job. |
4. Finding no one at home, | D. he began to walk. |
5. Hoping to find the will, | E. I offered to pay his fare. |
6. Having removed all traces of his crime, | F. he looked for a place where he could get food. |
7. Realizing that he had missed the last train, | G. he threw himself on his bed. |
8. Exhausted by his work, | H. she searched everywhere. |
9. Having spent all his money, | I. we assembled in the hall. |
10. Escaping from prison, | J. he left the house in a bad temper. |
2. Answers for English Exercise for 11th Grade Unit 6 Advanced: Global Warming
Exercise 1: Identify the word with a distinct sound in the underlined part
1. D
2. B
3. C
Exercise 2: Select the word with a different stress pattern from the rest
1. B
2. C
3. D
Exercise 3: Select the appropriate word in the brackets to complete the sentences
1. Global warming has been shown to be truly ________ catastrophic _________ for the environment.
2. Rainforests contain the greatest species ________ diversity _____ on the planet.
3. Researchers have alerted us to the link between climate change and the increase in __ infectious ___ diseases.
4. A rise in the earth's temperature could lead to _______ heat-related _______ illnesses, posing risks to individuals.
5. More trees ought to be planted since they _______ absorb _______ carbon dioxide and release oxygen.
6. The flu is extremely infectious (INFECT)
7. State lawmakers have been debating the new healthcare reform bill for several months. (LAWMAKE)
8. The government has committed to addressing industrial __emission(s) (EMIT)
Exercise 4: Apply the capitalized word at the end of each line to create the appropriate word that fits in the blank on that line
1. changing | 2. connection | 3.fertilizers | 4. warming | 5. effects |
Exercise 5: Select the correct response
1. C | 2. B | 3. A | 4. A |
5. C | 6. A | 7. B | 8. D |
9. D | 10. C |
|
Exercise 6: Pick the word or phrase from A, B, C, or D that best completes the gap in the following text.
1. C | 2. B | 3. A | 4. D | 5. A |
6. B | 7. D | 8. C | 9. B | 10. C |
Exercise 7: Review a passage about typical wedding traditions in the USA and answer the subsequent questions.
1. B | 2. A | 3. D | 4. C | 5. B |
Exercise 8: Rewrite the given sentences using the words provided in parentheses
1. Due to being informed about the risks associated with chemical fertilizers, the farmers opted for bio-fertilizers.
2. Once I had completed all my homework, I enjoyed watching my favorite movie on television.
3. Because the management of water resources by the authorities had been careless, they faced water shortages in the area.
Exercise 9: Rephrase the sentences using participle clauses.
1. Mary, feeling unwell, left school early.
2. The teacher awarded Michael the top grade due to his impressive work.
3. Because Tom hadn't put in enough effort studying for his exam, he failed to pass.
4. Since I have not yet received all the applications, I am not ready to make any hires.
5. The golden ring, which had been stolen weeks ago, was eventually recovered.
6. As she noticed the dog approaching her, she hurriedly crossed the street.
7. If the plant is properly cared for, it can survive the winter.
8. Without having a credit card, booking an airline ticket by phone proved challenging for me.
9. Being out of work, Jim dedicated a lot of time to completing job application forms.
10. By walking fast, I quickly managed to catch up with her.
Exercise 10: Rewrite the sentences using perfect gerunds.
1. We are thrilled about Nam securing a scholarship.
2. Due to the rain, the volunteers were unable to mow the elderly lady's lawns.
3. Group 11G students received praise for planting the highest number of trees in the schoolyard during the Tree Planting Competition.
Exercise 11: Choose the correct response from A, B, C, or D for each of the following exchanges. Two friends, Nam and Lan, are discussing global warming.
1. C | 2. D | 3. B |
Exercise 12: Pair the two halves of the sentences correctly.
1. E | 2. I | 3. A | 4. J | 5. H |
6. B | 7. D | 8. G | 9. C | 10. F |
3. Làm thế nào để cải thiện trình độ tiếng Anh nhanh chóng
Để đạt được trình độ tiếng Anh mong muốn trong thời gian ngắn nhất, bạn cần tuân theo một số bước quan trọng. Dưới đây là những bước cụ thể mà bạn nên thực hiện:
- Xác định trình độ hiện tại và mục tiêu của bạn: Bắt đầu bằng cách đánh giá trình độ tiếng Anh hiện tại của bạn. Bạn có thể đã tham gia các khóa học hoặc có nền tảng cơ bản. Xác định rõ mục tiêu bạn muốn đạt được, ví dụ, từ trình độ A2 lên B1.
- Xác định thời gian học cần thiết dựa trên tình trạng hiện tại: Sử dụng các hướng dẫn và bảng đánh giá trình độ tiếng Anh để xác định thời gian và số giờ học cần thiết để tiến từ trình độ hiện tại lên trình độ mục tiêu.
- Đặt thời gian mục tiêu và thời gian học hàng ngày: Xác định thời điểm cụ thể mà bạn muốn đạt được trình độ mục tiêu. Ví dụ, nếu bạn muốn đạt trình độ B1 trong 6 tháng, hãy tính toán số giờ học hàng ngày dựa trên thời gian cần thiết.
- Lập kế hoạch học tập: Tạo ra một kế hoạch học tập chi tiết với các bài học, sách giáo khoa, và tài liệu cần thiết. Phân chia kế hoạch thành các bước nhỏ để theo dõi tiến trình của bạn một cách dễ dàng.
- Tuân thủ và kiên trì với thời khóa biểu học tập: Điều quan trọng là bạn phải bám sát thời khóa biểu học tập của mình. Tránh trì hoãn và duy trì sự kiên nhẫn trong suốt quá trình học. Điều này càng cần thiết khi bạn có mục tiêu trong một khoảng thời gian cụ thể.
- Kết hợp luyện tập và ôn tập ngoài giờ học: Không chỉ học trong lớp hoặc trong thời gian chỉ định, bạn nên thường xuyên ôn tập và luyện tập ngoài giờ học. Điều này có thể bao gồm xem phim, đọc sách, hoặc tham gia vào các hoạt động giao tiếp bằng tiếng Anh.
Nắm vững các nguyên tắc này và cam kết thực hiện kế hoạch học tập của bạn sẽ giúp bạn đạt được trình độ tiếng Anh mong muốn một cách hiệu quả và tối ưu. Hãy nhớ rằng việc học ngôn ngữ là một hành trình dài và đòi hỏi sự kiên nhẫn cùng nỗ lực liên tục.