I. Bài Phản biện - Lập luận trong bài IELTS Writing Task 2 có ý nghĩa gì?
II. Why should Counter – Arguments be used in IELTS Writing Task 2?
Incorporating Counter – Arguments in your writing enhances persuasiveness, improves scores for Task Response and Coherence & Cohesion because:
- Chúng ta chỉ ra được những lỗ hổng của luận điểm kia
- Chúng ta đã xem xét vấn đề một cách đa chiều
Moreover, this serves as a useful strategy to extend your essay, ensuring the word count while staying closely aligned with the topic. Additionally, practicing Counter Arguments is an effective method to hone critical thinking skills, not only for IELTS Mytouraration but also for academic language use in various environments.
III. How to write Counter – Arguments in IELTS Writing Task 2
1. Considerations when using counterarguments
- Chỉ khi nào quan điểm của bạn đứng về một phía, bạn mới nên sử dụng Counter – Argument. Bởi vậy nên áp dụng phương pháp này với bài dạng Strong opinion.
- Đây là lối viết nâng cao, phù hợp với band 6.5+, nên chỉ sử dụng khi ta quá bí ý hoặc ta có lập luận phản biện hợp lý, có tính thuyết phục cao. Bạn có thể ứng dụng Counter – Argument với cấu trúc cơ bản sau:
2. Introducing opposing views
This section is typically initiated as follows:
- Proponents/Supporters/The other side may argue / support their opinion / reinforce their view that …
- Those who support / disagree with this view may put forward / bring up …
Then, we will briefly present the counterargument in the following sentence
3. Evaluating opposing views
We have the following evaluation approaches:
- Đồng ý một phần. Chúng ta có thể viết như sau: “This argument/idea is only true to a certain extent …”
- Hoàn toàn không đồng ý. Chúng ta có thể viết như sau: “This argument/idea is totally false/invalid … “
Alternative expressions:
4. Presenting counterarguments
This is the section where we counterargue to emphasize our viewpoint further. Typically, this section will consist of two parts:
- Nêu thiếu sót/khuyết điểm của ý kiến trái chiều
- Đối chiếu, so sánh và nêu lên điểm hay ở quan điểm của mình
For example:
I argue against the idea that local history is more valuable than world history (1). Some individuals may argue that understanding local historical contexts is entirely sufficient. (2) This argument may have held merit in the past when most interactions occurred within homogeneous communities. (3) However, in today's globalized world, with international business and migrant populations, every community is connected globally. Therefore, familiarity with foreign histories can foster stronger relationships between locals and expatriates from those regions.
The structure is clearly outlined as follows:
(1) Introduce opposing views and provide a brief summary of the argument
(2) Present an evaluation of the opposing viewpoint
(3) Present a counterargument, specifically pointing out the flaws in the opposing viewpoint and providing more specific reasons for one's own argument.
2 rules on developing ideas in Writing Task 2 from A to Z
IV. Some considerations when writing Counter – Arguments
1. Errors related to Task response criteria:
To maximize the effectiveness of using counter-argument writing style, as well as to avoid unclear or off-topic arguments, we should utilize relatively common, reasonable, and persuasive counterarguments.
2. Errors related to Coherence & Cohesion criteria:
- Cần sử dụng hiệu quả các cụm từ nối để phân biệt rõ ý kiến mình muốn phản biện với ý kiến mình đồng tình
- Paragraphing - chia đoạn cần hợp lý và cân bằng, tránh viết quá dài cho đoạn Counter - Argument khiến tổng thể bố cục bài văn mất cân đối
- Phần giới thiệu ý kiến trái chiều cần được viết khát quát và súc tích vì trọng tâm của đoạn là đưa ra quan điểm phản biện lại
Above are the most fundamental knowledge about using counter-argument in the IELTS Writing Task 2 exam. Mytour hopes that through the provided content above, Mytourpies will be confident in using counter-argument in the IELTS Writing Task 2 exam.