1a. Work in groups. Read the introduction to the Just imagine! forum. Discuss and take notes of own predictions.
Classes will be held in places like hospitals, restaurants, railway stations…
Robots can assist teachers in teaching and students in doing homework.
Schools will apply the latest technology like 4D screens, drones…
2. Work in groups. Look at the coloured words/ phrases in the posts. Then discuss and find their meanings from the context.
2. individually-oriented: focussed on a particular person; customised: tập trung vào cá nhân.
3. evaluator: a person who judges another person's performance: người đánh giá.
4. responsive to: reacting quickly and positively; showing interest in something: phản hồi tích cực, nhanh chóng.
5. tailoring: making the necessary changes to something to make it fit a person or situation: thiết kế, chỉnh sửa.
3. Which response (1-4) is the most relevant to each of the posts in 1b?
Giải thích: Đoạn văn xuất hiện các cụm từ như “traditional classrooms”, “fast food restaurants”, “run a business”, “a nursing home”, “take care of others”, “hands-on”. Đoạn văn đề cập đến việc ngoài lớp học truyền thống, học sinh sẽ học kiến thức thực tế ở những nơi như nhà hàng, viện dưỡng lão… Vì vậy, đáp án là 4.
Dịch: Tôi cho rằng học sinh sẽ học tập từ thực tế.
Post 51 - 3: This development will allow students to tailor his/her own learning.
Giải thích: Đoạn văn xuất hiện các cụm từ “choose whether to go to school on certain days and for certain reasons”, “stay at home and follow the lessons online”, “study the topics from other reliable resources”, “individually-oriented”. Đoạn văn đề cập đến việc học sinh có thể tự quyết định và thiết kế chương trình học của mình: đến trường vào những ngày tự chọn, ở nhà và tham gia lớp học online, học tập từ những nguồn tin cậy khác… Vì vậy, đáp án là 3.
Dịch: Sự phát triển này sẽ cho phép học sinh tự thiết kế chương trình học của mình.
Post 76 - 1: I agree that academic performance is not the only criterion to evaluate a person.
Giải thích: Đoạn văn xuất hiện các cụm từ “the only evaluator”, “society”, “activities”, “outside class”. Đoạn văn đề cập đến các thước đo đánh giá học sinh khác ngoài kết quả học tập ở trường như hoạt động xã hội. Vì vậy, đáp án là 1.
Dịch: Tôi đồng ý rằng kết quả học tập không phải là tiêu chí duy nhất để đánh giá một người.
Post 101 - 2: Surveys will be conducted to find out the changing demands of society.
Giải thích: Đoạn văn xuất hiện các cụm từ như “responsive to changes”, “tailoring their curriculum and activities”, “contribute to the development of the economy”, “keep society safe”. Đoạn văn đề cập đến việc nhà trường thay đổi để đáp ứng thay đổi của xã hội bằng cách liên tục chỉnh sửa giáo trình và các hoạt động. Như vậy, họ sẽ đóng góp nhiều hơn vào sự phát triển kinh tế và giúp giữ gìn an ninh xã hội.
Dịch: Những khảo sát sẽ được tiến hành để xác định những yêu cầu luôn thay đổi của xã hội.
4. Discuss in groups. Support your answers with specific reasons and examples.
1. Are you most interested in?
⇒ I’m most interested in the popularity of self-study. It will encourage students to learn both inside and outside classes.
2. Do you find most unlikely to happen?
⇒ It is unlikely that the school will no longer be the only evaluator to decide whether a student is allowed to enter university.
3. Are you sure will be coming soon?
⇒ I think the school's tailored curriculum will be coming soon since society is changing rapidly, so it is essential for schools to adapt to these changes.
4. Will involve the participation of the whole society?
⇒ The transformation of the school into a miniature city requires the engagement of the entire community, including students, educational institutions, and government authorities.
Above are all the answers and detailed explanations for the English textbook exercises for Grade 9 Unit 11: Communication. Through this article, Mytour English hopes that students will study confidently with the new Grade 9 English book. Additionally, Mytour English is currently offering IELTS Junior courses with a program built on the collaboration of 4 aspects: Language - Thinking - Knowledge - Strategy, helping middle school students conquer the IELTS exam, develop social knowledge, and confidently use English.
Author: Hà Bích Ngọc