Everyday English
1. Listen and follow the dialogue between Lan and Mark. Take note of the highlighted sections.
Lan: What did you do to help your community last summer, Mark?
Mark: We planted some trees in the schoolyard and picked up a lot of rubbish along the nearby roads.
Lan: Sounds like great work!
We collected books and warm clothes for our friends in the mountainous areas.
Mark: Wonderful!
Dịch:
Lan: Mark, bạn đã làm gì để giúp đỡ cộng đồng vào mùa hè năm ngoái vậy?
Mark: Chúng tôi đã trồng cây ở trong sân trường và nhặt rác dọc trên những con đường gần đó.
Lan: Có vẻ đó là một công việc tuyệt vời!
Chúng tôi đã quyên góp sách và quần áo ấm cho các bạn ở miền núi.
Mark: Tuyệt vời!
2. Collaborate with a partner. Construct similar dialogues.
A: What did you do to help your community last summer, Mi?
Mi: I helped lonely elderly people.
A: Sounds like great work!
Dịch:
A: Mi, bạn đã làm gì để giúp đỡ cộng đồng vào mùa hè năm ngoái vậy?
Mi: Tôi đã giúp đỡ những người già neo đơn.
A: Có vẻ đó là một công việc tuyệt vời!
Tom and his friends cleaned and decorated parts of their neighbourhood
A: What did you do to help your community last summer, Tom?
Tom: My friends and I cleaned and decorated parts of our neighbourhood.
A: Wonderful!
Dịch:
A: Tom, bạn đã làm gì để giúp đỡ cộng đồng vào mùa hè năm ngoái vậy?
Tom: Bạn bè của tôi và tôi đã dọn dẹp và trang trí một số khu vực ở khu phố của chúng tôi.
A: Tuyệt vời!
Transforming our neighborhood
3. Collaborate with a partner. Review the notice about volunteer opportunities for teenagers at Lending Hand. Match the project number (1- 3) with its corresponding benefit (A - E).
1 - B, E:
B. making the neighbourhood greener (làm cho khu phố xanh hơn)
E. making the neighbourhood cleaner (làm cho khu phố sạch đẹp hơn)
2 - C, D:
C. helping feed children (cho trẻ ăn)
D. helping children have a better future (giúp trẻ em có một tương lai tốt đẹp hơn)
3 - A: making the elderly less lonely (giúp cho người già bớt cô đơn)
4. Collaborate with a partner. Inquire and respond about which activities in 3 you'd like to participate in. Provide reasons.
Hoa: Which activity do you want to join?
Mai: I want to join the activity of teaching street children to read and write.
Hoa: Why do you want to join that activity?
Mai: Because it can help children have a better future.
Dịch:
Hoa: Bạn muốn tham gia hoạt động nào?
Mai: Tôi muốn tham gia hoạt động dạy trẻ em đường phố đọc và viết.
Hoa: Tại sao bạn muốn tham gia hoạt động đó?
Mai: Bởi vì hoạt động này có thể giúp trẻ em có một tương lai tốt đẹp hơn.
5. Engage in group activities. Collaborate to determine each member's chosen task and the advantages of their selection. Share your group's responses with the class.
Mai wants to teach street children to read and write because it can help children have a better future. Meanwhile, Hoa wants to plant trees in her area because it can make her neighbourhood greener.
Dịch:
Mai desires to teach street children reading and writing because this activity can help them have a better future. Meanwhile, Hoa wants to plant trees in her neighborhood because this activity can make her neighborhood greener.
Above are the complete answers and detailed explanations for exercises in English 7 Unit 3: Communication textbook. Through this article, Mytour English hopes that students will confidently excel in studying English 7 Global Success.
Additionally, Mytour English is currently offering IELTS Junior courses with a curriculum based on the integration of 4 aspects: Language - Thinking - Knowledge - Strategy, assisting middle school students in conquering the IELTS exam, developing social knowledge, and gaining confidence in using English.