Everyday English
1. Listen and follow the conversation, paying attention to the highlighted sections.
Nick: How does your mum get to work?
Minh: She goes by motorbike. What about your mum?
Nick: She usually goes by bus. Sometimes she cycles.
Dịch:
Nick: Mẹ của bạn đi làm bằng cách nào?
Minh: Mẹ tôi đi bằng xe máy. Còn mẹ của bạn thì sao?
Nick: Mẹ tôi thường đi bằng xe buýt. Đôi khi bà ấy đi đạp xe.
2. Collaborate in pairs. Alternate asking and answering about the modes of transportation your family members utilize daily.
A: How does your dad get to work?
B: He usually drives his car. What about your dad?
A: My dad takes the train to work.
Dịch:
A: Bố bạn đi làm bằng cách nào?
B: Bố tôi thường lái xe ô tô của ông ấy. Bố bạn thì sao?
A: Bố tôi bắt tàu đi làm.
A: How does your sister go to school?
B: She walks to school. What about your brother?
A: My brother rides his bike to school.
Dịch:
A: Em gái của bạn đi học như thế nào?
B: Em tôi đi bộ đến trường. Còn anh trai của bạn thì sao?
A: Anh trai tôi đạp xe đến trường.
A: How does your mom travel to the market?
B: She takes the bus. What about your mom?
A: My mom prefers to go by motorbike.
Dịch:
A: Mẹ bạn đi chợ bằng cách nào?
B: Mẹ tôi đi xe buýt. Còn mẹ của bạn thì sao?
A: Mẹ tôi thích đi bằng xe máy hơn.
Unusual traffic regulations!
3. When you're on the road, which side do you keep to, the right or the left?
In Vietnam, when driving on the road, we keep to the right side. (Ở Việt Nam, khi lái xe trên đường, chúng ta luôn đi sát lề bên phải.)
Which countries below keep to the left? Tick (✓) the correct answers.
The United Kingdom (Vương quốc Anh) (✓)
The United States of America (Liên bang Mỹ)
Australia (Úc) (✓)
Thailand (Thái Lan) (✓)
China (Trung Quốc)
4. Listen and verify your responses in 3. Then listen once more and complete the sentence with a maximum of THREE words.
One explanation is that some countries use _______ as the UK.
Đáp án: the same system
Giải thích: Từ khóa “one explanation” (Một cách để lý giải) xuất hiện ở câu cuối cùng trong bài nghe “One explanation is that some countries use the same system as the UK.” (Một cách để lý giải đó chính là một số quốc gia sử dụng cùng một hệ thống với Vương quốc Anh).
→ Vì vậy, người học cần điền “the same system” (cùng một hệ thống) vào ô trống.
5. Explore the peculiar regulations for driving below.
Work in groups. Which one do you think is the strangest?
Do you know any other strange traffic rules?
In my opinion, the strangest driving rule from the list is number 1: In Alaska, you are not allowed to drive with a dog on the roof of your car. It seems quite unusual for a Vietnamese like me and I just don’t know why they set that rule.
As for other strange traffic rules, there are many quirky regulations in different countries. For example, in Spain, it is illegal to wear flip-flops while driving, and in Japan, you can't splash pedestrians with water when driving through puddles. These unique rules can vary widely and can be interesting to learn about from different cultures around the world.
Dịch:
Theo ý kiến của tôi, quy định lái xe kỳ lạ nhất trong số các quy định được nêu là quy định số 1: Ở Alaska, bạn không được phép lái xe với một con chó ở trên nóc ô tô. Điều này khá kỳ lạ đối với người Việt như tôi và tôi không hiểu tại sao họ lại đặt ra quy định đó.
Còn về các quy định giao thông kỳ lạ khác, có nhiều quy tắc kỳ quặc ở các quốc gia khác nhau. Ví dụ, ở Tây Ban Nha, việc đi dép xỏ ngón khi lái xe là bất hợp pháp và ở Nhật Bản, bạn không được làm bắn nước vào người đi bộ khi lái xe qua vũng nước. Những quy tắc độc đáo này có thể rất đa dạng và thú vị khi tìm hiểu về các nền văn hóa khác nhau trên thế giới.
Above are the complete answers and detailed explanations for the exercises English Textbook Grade 7 Unit 7: Communication. Through this article, Mytour English hopes that students will confidently excel in studying English 7 Global Success.
Furthermore, Mytour English is currently organizing IELTS Junior courses with a program built on the integration of 4 aspects: Language - Thinking - Knowledge - Strategy, assisting middle school students in conquering the IELTS exam, developing social knowledge, and confidently using English.
Author: Tống Ngọc Mai