Bài viết
Phân tích tổng quan
- Chủ đề: giáo dục
- Các từ khóa cần lưu ý: choose students according to their academic abilities, students of different abilities studying together.
- Dạng bài: Thảo luận
- Hướng dẫn tiếp cận: Người viết nên thảo luận cả hai quan điểm mà đề đưa ra (một là tại sao nhà trường nên chọn học sinh dựa trên khả năng học tập và hai là tại sao nên để các học sinh có năng lực khác nhau học chung một lớp) trước khi đưa ra quan điểm của bản thân là nghiêng về phía bên nào hơn.
Phân tích ý tưởng
Những lợi ích của việc chọn học sinh dựa trên khả năng học tập:
- Khi các học sinh có năng lực khác nhau học chung một lớp, học tập lẫn nhau và cải thiện điểm yếu cho nhau (đưa ra ví dụ), lớn lên trở thành các cá nhân toàn diện.
- Được khích lệ hợp tác với nhau, cải thiện khả năng làm việc nhóm.
Những lợi ích của việc để các học sinh có năng lực khác nhau học chung một lớp:
- Giáo viên sẽ dễ dàng thiết kế bài giảng phù hợp với tốc độ học tập của học sinh (đưa ra ví dụ), không những giúp học sinh học tập hiệu quả hơn mà còn giúp việc dạy học của giáo viên cũng dễ dàng hơn.
Bài mẫu tham khảo
On one hand, it cannot be denied that mixed-ability classes offer numerous benefits to students’ development. Firstly, when students with diverse abilities are taught together, they have the opportunity to learn from one another and overcome their weaknesses. For instance, those proficient in science but struggling with art can enhance their artistic skills with the assistance of their peers and vice versa. Consequently, they may evolve into more well-rounded individuals. Another advantage is the promotion of collaboration among these students, thus enhancing their teamwork abilities, which can benefit them in their future careers.
On the flip side, I maintain that segregating students based on their academic capabilities is more advantageous for both teachers and students. By separating high-achieving students from their peers, educators can tailor lessons more effectively to match their learning pace. For example, academically advanced students can receive more challenging materials to accelerate their progress, while those in lower-level groups can absorb knowledge more easily when content is delivered at a slower pace. Consequently, this approach not only facilitates effective learning for students but also simplifies teaching for educators.
In summary, although mixed-ability classes offer benefits for holistic student development, I still maintain the view that schools should group students according to their academic abilities for the benefit of both educators and students.
Từ vựng chủ đề
- mixed-ability class: lớp học kết hợp các học sinh với năng lực khác nhau
- stream: nhóm học sinh có khả năng tương đồng và cùng độ tuổi để dạy
- well-rounded individuals: những cá nhân toàn diện
- vice versa: ngược lại
- separate: tách riêng, chia ra
- teamwork skills: kỹ năng làm việc nhóm
- acquire knowledge: thu nhận kiến thức
- for the sake of: vì lợi ích của