Dưới đây là một bài mẫu IELTS Writing về chủ đề Du lịch và Văn hóa, hãy ghi lại để ôn tập nhé!
Bài viết IELTS Writing Task 1
Task 1: The graph shows the number of foreign tourists visiting country X in 2019 and 2020. |
Mẫu
Biểu đồ cột so sánh tỷ lệ khách du lịch quốc tế đến X Country trong năm 2019 và 2020, trong khi bảng cho thấy thu nhập hàng năm của các doanh nghiệp khác nhau. Số lượt thăm quan được tính bằng nghìn lượt, trong khi thu nhập được tính bằng triệu đô la.
Theo biểu đồ cột, số lượng du khách quốc tế giảm đáng kể. Du khách Mỹ và Canada đã chứng kiến sự suy giảm đáng kể nhất, với khoảng 2500 lượt thăm quan giảm xuống mức thấp hơn năm lần. Du khách châu Âu có mẫu phân phối tương tự. Năm 2019, tỷ lệ gần bằng với Mỹ và Canada, nhưng giảm hơn một nửa vào năm 2020. Về du khách Trung Quốc và Nhật Bản, khoảng 3000 người đến thăm X Country ban đầu, nhưng số lượng giảm một phần ba vào năm sau. Về du khách Úc, số lượng giảm nhưng vẫn còn hơn 2000 vào cuối năm.
Chuyển sang bảng, thu nhập của các doanh nghiệp khác nhau giảm vào năm 2019. Lợi nhuận hàng năm của khách sạn và khu nghỉ dưỡng là 3,5 triệu đô la vào đầu năm. Vào năm 2020, con số giảm xuống còn nửa triệu đô la, là mức giảm lớn nhất trong bảng. Tương tự, vào năm 2019, doanh thu hàng năm của nhà hàng, quán bar và cửa hàng lưu niệm là 2,4 triệu đô la. Một năm sau, con số giảm xuống một nửa. Thu nhập của ngành vận tải và các đại lý du lịch giảm hơn một nửa, xuống dưới nửa triệu đô la. Không giống như ba doanh nghiệp trước đó, các hướng dẫn viên du lịch, thương gia nhỏ và các dịch vụ khác chỉ gặp ít thua lỗ nhất về thu nhập hàng năm và vẫn kiếm được hơn một triệu đô la vào cuối cuộc khảo sát.
IELTS Writing Task 2
Task 2: Some people claim that immigrants should adopt the local culture when immigrating to a new country. While others think that they can establish a minority community instead. Discuss both views and give your opinion. |
Example
A significant number of individuals argue that newcomers relocating to a foreign culture should be accommodated. Conversely, others oppose the notion of immigrants integrating their culture as a minority group in a new nation. Although establishing a fresh community can foster cultural diversity, it may also alter the demographic makeup of the general public, in my view. This essay aims to explore both the advantages and disadvantages of this ongoing debate.
On the one hand, it is essential to note that developing a minority community can have a negative impact on societies; as a result, immigrants should be assimilated into society rather than building a little culture in new countries. After the 1970s, for example, numerous Vietnamese individuals have migrated to the United States as refugees. Instead of adhering to society’s fabric, they have established their own culture and built their own neighborhood in the new country. As a result, some of them still do not speak proper English and are unable to obtain work outside of their immediate area. Understandably, immigrants should be trained to respect the code of behavior.
Minor communities, on the other hand, can enhance cultural diversity, allowing people to live in these countries harmoniously regardless of gender, ethnicity, or nationality. It is clear that when a country has a multinational societal structure, people are more accepting of varied colors and tastes. Many immigrants live in developed countries, for example, and as a result, those states have enacted rules to protect each individual’s fundamental rights and lack of nationalism. More freedom for minority populations may be granted to countries in this way, without a doubt.
In conclusion, while there are increasing trends in embracing the rights of others in diverse communities, immigrants should adopt the local culture to assimilate into the society, ensuring the preservation of the demographic and societal structure.Vocabulary
- To be assimilated into (adj): hòa nhập vào
- Cultural diversity (n): sự đa dạng văn hóa
- Society’s fabric (n): kết cấu xã hội
- Harmoniously (adv): một cách hòa hợp
- Multilateral (adj): đa phương, đa sắc