Dưới đây Mytour chia sẻ với các bạn bài mẫu IELTS Writing về chủ đề Học ngôn ngữ, đây là một chủ đề khá đơn giản, nhưng liệu có thực sự “đơn giản” không? Hãy tham khảo ngay nhé!
IELTS Writing Task 1
Task 1: The charts below show the proportions of British students at one university in England who were able to speak other languages in addition to English, in 2000 and 2010. |
Mẫu
Các biểu đồ tròn thể hiện tỷ lệ phần trăm của sinh viên Anh từ một cơ sở giáo dục tiếng Anh duy nhất có thể nói các ngôn ngữ khác ngoài tiếng Anh vào năm 2000 và 2010.
Nhìn chung, tỷ lệ sinh viên có thể giao tiếp bằng các ngôn ngữ khác đã có xu hướng tăng dần đến năm 2010, với tiếng Tây Ban Nha là ngôn ngữ được nói nhiều nhất trong cả hai năm.
Cả trong năm 2000 và 2010, những người chỉ nói tiếng Tây Ban Nha chiếm tỷ lệ lớn nhất trong số sinh viên đại học, chiếm 30% và 35% tương ứng. Những người nói một ngôn ngữ khác và những người nói hai ngôn ngữ khác đã trở thành hai danh mục chính thứ hai và thứ ba vào năm 2010, với tỷ lệ tăng lên lần lượt là 20% và 15%. So với đó, tỷ lệ người không nói ngôn ngữ nào khác giảm đi một nửa, còn 10%.
Among individuals who could communicate in additional languages, French-only speakers were the sole group whose percentage decreased from 15% to 10%, whereas German-only speakers remained steady at 10%.
IELTS Task 2 Writing
Task 2: Some children do not have the ability for learning languages. Therefore schools should not make children do that. Do you agree or disagree? |
Example
Some argue that because acquiring a foreign language is challenging for young people, schools should not encourage it. The issue, in my view, is the primary reason for advocating second language education, which will be discussed in the essay before reaching a logical conclusion.
According to contemporaries, the majority of youngsters are simply incapable of acquiring a second language. The finest evidence for this is anecdotal, and it pertains to the increased workload imposed on young children. Schools are open for long hours in many areas of the world, particularly in high-achieving countries such as South Korea and Japan, where pupils study a wide range of subjects. They are often taught English, the world’s major language, which is particularly challenging for speakers of Asian languages because there is little shared linguistic background. As a result, students frequently squander time, feel frustrated, and lack self-esteem.
Children, on the other hand, may acquire languages faster than adults, and the difficulty given is a significant lesson in and of itself. Once schools engage in adequate training and employ interesting materials, the lectures would be less dull and the chances of success will be higher. Language acquisition is most successful before the age of seven, according to research, with pronunciation being a stumbling obstacle for older learners who already have set vocal structures. Furthermore, the challenge of learning a language motivates youngsters to study harder and stretch their abilities to learn in novel ways. This applies to all courses, but languages stand out because students can and should seek out innovative memorizing strategies and experience the world through new perspectives.
To conclude, despite the low success rates in many cases, the impact of attempting to learn a language is tremendously beneficial in itself. Therefore, schools should continue to support this aspect of the curriculum.Vocabulary
- Incapable of (adj): không có khả năng
- Anecdotal (adj): mang tính chủ quan, thiếu căn cứ
- Squander (v): phung phí
- In and of itself: do chính bản thân việc đó