Project: Diversity across generations
Collaborate in teams. Each member of your team should survey three individuals from distinct generations using the form below.
These people could include:
1) a classmate or brother/ sister
2) a mother/ father, or someone of their generation
3) a grandma/ grandpa, or someone of their generation
Your presentation should summarize the survey results.
Gợi ý cách trả lời:
Questions | Classmate | Mother | Grandpa | |
1. | What is/are your favorite |
| ||
music | Electronic | Pop | Jazz | |
clothes | Jacket, T-shirt | High heels, dress | Shoes | |
TV programmes | Netflix tv series | Mask singer gameshow | News | |
hobbies | playing guitar, going to the cinemas | exercising | reading the newspaper, playing chess | |
place to live | city | city | countryside | |
2. | Do you think there is a generation gap in your family? If yes, how do you deal with it. | Yes, I deal with it by respecting my elderly and my family rules | No | Yes. I deal with it by understanding my younger generations and not forcing them to do what they don’t want to |
→ I'm excited to share the findings from my survey on generational differences. My classmate enjoys the latest electronic music, while his mother prefers old pop music, especially from the 2000s. For entertainment, he enjoys watching Netflix TV series, and his mom's favorite TV program is the "Masked Singer" Gameshow. However, his grandpa thinks that it's more beneficial to watch the news on TV than other shows. Playing the guitar and surfing the internet are my classmate's favorite hobbies, whereas his grandfather likes to keep it traditional with reading the newspaper, and his mom likes to be active by exercising. Moreover, only my classmate and his mom want urban life, as his grandpa prefers to live in the countryside.
Next, I asked them if they witnessed any generation gap in their family. Surprisingly, the mother said no, while my classmate and his grandpa both nodded yes.
My classmate handles the differences by respecting the elders and following family rules. Meanwhile, Grandpa takes time to understand the younger ones and never forces them into things they don't enjoy.
To wrap it up, we should embrace each other's choices, and find common ground to strengthen our family bond.
(Dịch: Mình rất hào hứng để chia sẻ kết quả từ cuộc khảo sát của mình về sự khác biệt thế hệ trong gia đình. Bạn cùng lớp mình thích nhạc điện tử gần đây nhất, trong khi mẹ anh ấy thích nhạc pop cũ, đặc biệt là từ những năm 2000. Anh ấy thích xem các chương trình truyền hình trên Netflix, và mẹ anh ấy thì thích chương trình giải trí tên “Masked singer” để giải trí. Tuy nhiên, ông nội của anh ấy nghĩ rằng xem tin tức trên TV hữu ích hơn so với các chương trình khác.
Sở thích của bạn cùng lớp mình là chơi guitar và lướt internet, trong khi ông nội anh ấy thích đọc báo truyền thống, và mẹ anh ấy thích vận động bằng cách tập thể dục. Ngoài ra, chỉ có bạn cùng lớp và mẹ anh ấy muốn sống ở thành phố, còn ông nội ưa thích sống ở nông thôn.
Tiếp theo, mình hỏi mỗi người có nhận thấy sự khác biệt thế hệ trong gia đình không. Ngạc nhiên là mẹ anh ấy nói không, trong khi bạn cùng lớp và ông nội anh ấy đều đồng ý.
Bạn và bạn học cùng nhau giải quyết sự khác biệt này bằng cách tôn trọng người lớn và tuân theo các quy tắc gia đình. Trong khi đó, ông nội của anh ấy lắng nghe và không bao giờ ép buộc người trẻ làm những việc họ không thích.
Tóm lại, chúng ta nên chấp nhận sự khác biệt và tìm được điểm chung để củng cố tình thân gia đình.
Toàn bộ câu trả lời và giải thích chi tiết cho bài tập SGK Tiếng Anh 11 Unit 2: Project đã được trình bày ở trên. Qua bài viết này, Anh ngữ Mytour hy vọng rằng học sinh sẽ tự tin hơn trong việc học môn Tiếng Anh 11 Global Success.