
Trong bài viết này, các bạn sẽ được tham khảo bài viết mẫu chủ đề Advertisement IELTS Speaking dạng đề Describe an advertisement you remember well.
Advertisement IELTS Speaking Part 2
Topic: Recall a memorable advertisement.
- Where you encountered it
- What it was centered on
- How it appeared
- and elucidate why it remains memorable to you
Sample piece for reference
Alright I am going to talk about a memorable ad that I remember well, although it was aired quite a while ago. The advertisement is about Comfort, a brand of fabric softener made by a company called Unilever.
The most interesting thing about this ad is its meaningful message. While other commercials at the time tended to be short and focused on humor to attract customers, Unilever paid attention to the content and built a story around Lily, a caring housewife, and Andy, a famous rock star. Despite his fame and success, Andy never forgets his family, because deep down he always feels his partner’s love just from the smell of Comfort’s long-lasting freshness. The company even created a series of ads, instead of just one, to deliver the message better. I think this was a costly but effective strategy, as Comfort soon became a household name after this campaign.
Vocabulary related to the topic
- Air: broadcast.
- In their/its prime: at the peak period.
- Look it up: search for it
- Deep down: deeply within
- Household name: widely recognized name among households
Chủ đề tương tự
Những ý tưởng và từ vựng trong bài mẫu trên có thể được sử dụng để phát triển những chủ đề sau:
Phần 3 của IELTS Speaking
1. Tại sao một số người ghét quảng cáo?
Gợi ý: quá nhiều, khó chịu (cản trở việc xem show, phim), thông tin sai sự thật (mì tôm), quá lộ liễu, ảnh hưởng đến cốt truyện (trong các bộ phim, MV).
Well, there’re probably a few reasons, but I think the main one is because there are just too many ads. Imagine how annoying it is when you get interrupted and have to endure 15 minutes of advertisements while trying to watch your favorite TV show? Also, many storylines of movies are affected by advertising and must include the products of movie sponsors, which often makes the plot unnatural and illogical.
2. Người ta thường mua những thứ sau khi thấy quảng cáo chúng?
Gợi ý:
Có: quảng cáo giới thiệu nhiều sản phẩm, nhà sản xuất thường giới thiệu sales, ưu đãi trên quảng cáo, gắn liền với show, phim ưa thích.
Không: thông tin sai lệch (phóng đại, sai sự thật), chất lượng và độ uy tín của thương hiệu ảnh hưởng nhiều hơn quảng cáo.
Yup, I reckon so. If not, companies would ceaselessly pour millions into advertising. Advertisements often embellish the efficacy of products, hence most ads wield considerable influence over customer purchasing decisions. Firms frequently showcase the most enticing deals and promotions in their ads, as evident in numerous electronic device commercials.
3. Người ta có bị ảnh hưởng nhiều hơn bởi quảng cáo trên TV hay trên internet?
Hint:
- Quảng cáo trên TV: tiếp cận đối tượng có độ tuổi cao hơn, không thể bỏ qua, đặc biệt trong những sự kiện quan trọng như trận đấu bóng đá để tiếp cận nhiều khán giả hơn.
- Quảng cáo trên Internet: nhắm đến đối tượng trẻ hơn, có thể dài hơn và hiển thị liên tục.
Above is a sample piece on the Advertisement IELTS Speaking topic and the task type is Describe an advertisement you remember well. Wishing you effective IELTS preparation.