Solving the IELTS Writing Task 1 exam on 04/12/2021
Detailed outline
Mở bài
Paraphrase đề bài
Overview
Nhìn chung, lựa chọn chỗ ở phổ biến nhất khi đi nghỉ là ở cùng gia đình, mặc dù có xu hướng giảm trong khoảng thời gian 20 năm. Ngược lại, trong khi việc thuê căn hộ và ở trong khách sạn trở nên phổ biến hơn trong những năm qua, thì việc cắm trại trở nên ít phổ biến hơn.
Body 1
Miêu tả số liệu của chỗ ở phổ biến nhất và nhì:
Năm 1988, 52% số người đi nghỉ chọn ở cùng gia đình. Con số này đã tăng lên 54% trong mười năm sau đó, tuy nhiên nó đã giảm xuống còn 44% vào năm 2008.
Khoảng một phần tư tất cả những người đi nghỉ đã chọn cắm trại khi đi nghỉ vào năm 1988, nhưng con số này ngày càng ít phổ biến hơn và đạt 12% vào năm 2008.
Body 2
Miêu tả số liệu của các chỗ ở còn lại
Lưu trú tại khách sạn và thuê căn hộ là những lựa chọn chỗ ở ít phổ biến nhất với những người đi nghỉ vào năm 1988, với tỷ lệ lần lượt là 15% và 7%.
Những con số này tăng dần trong 20 năm sau đó, và cả hai đều đạt 22% vào năm 2008.
Referential sample
The pie charts illustrate four common types of accommodation that people chose when on holiday in 1988, 1998, and 2008.
Overall, the most popular choice of accommodation when on holiday was to stay with family, despite a downward trend over the twenty year period. In contrast, while renting apartments and staying in hotels became more popular over the years, camping became less popular.
In 1988, 52% of people on holiday chose to stay with family. This figure rose to 54% ten years later, however it dropped to 44% by 2008. Approximately a quarter of all holiday-makers chose to camp when on holiday in 1988, but this became less and less popular reaching 12% by 2008.
Staying in hotels and renting apartments were the least popular accommodation choices among holiday-makers in 1988, at 15% and 7% respectively. These figures gradually increased over the following twenty years, both reaching 22% by 2008.
[Estimated band 7]
Lexicon
a downward trend : xu hướng giảm
quarter : một phần tư
Solving the IELTS Writing Task 2 exam on 06/12/2021
Detailed outline
Mở bài
Paraphrase đề bài
Thesis statement (Nêu ra cấu trúc bài viết): Tôi tin rằng học sinh ở các trình độ học khác nhau nên được học cùng nhau.
Thân bài 1
Lý do tại sao nên cho học sinh có khả năng học tương đồng học cùng nhau
Thứ nhất, nó làm cho công việc của giáo viên dễ dàng hơn rất nhiều vì họ không cần phải giảng dạy cho học sinh ở các trình độ khác nhau. Việc phải soạn ra các kế hoạch bài học để giữ cho học sinh trình độ cao tập trung vào bài học và đồng thời giữ cho học sinh trình độ thấp hơn không bị tụt lại phía sau có thể là một nhiệm vụ rất khó khăn.
Thứ hai, một số học sinh có thể cảm thấy bị đe dọa bởi những học sinh thông minh hơn trong lớp học, điều này có thể khiến họ cảm thấy bất lực và không đủ giỏi khi họ đang vật lộn để nắm bắt một lý thuyết hoặc phương trình mới.
→ Để các học sinh cùng trình độ học chung sẽ giúp tránh được những tình huống như vậy.
Thân bài 2
Việc cho học sinh trình độ lệch nhau học cùng cũng mang lại vài lợi ích.
Thứ nhất, giáo viên không phải là người duy nhất trong lớp học mà học sinh có thể học hỏi. Nhiều học sinh thực sự học được rất nhiều điều từ những học sinh thông minh hơn trong lớp, những người mà họ có thể có quan hệ tốt hơn ( dễ dàng liên hệ hơn) nhiều so với giáo viên của mình. Đổi lại, khi những sinh viên thông minh hơn chia sẻ thông tin với bạn bè của mình, điều đó cũng giúp họ củng cố thông tin đã học, giúp cải thiện hiểu biết của họ.
Ngoài ra, việc tách biệt học sinh theo học lực có thể tạo ra tình trạng một số học sinh nghĩ rằng mình thượng đẳng hơn so với những học sinh có học lực thấp hơn.
→ Bằng cách trộn các nhóm học sinh với nhau, những tình huống như vậy ít xảy ra hơn.
Kết bài
Tóm lại nội dung bài viết
Mặc dù chắc chắn có một số lợi ích khi tách học sinh theo năng lực học tập, tôi tin rằng sẽ có lợi hơn nhiều nếu có các lớp học với những học sinh có năng lực khác nhau.
Sample reference
While some people believe that schools should mix students of different academic abilities, others believe that students should only study with those at their academic level. Personally I believe that students of different academic levels should be mixed in with one another.
On the one hand, there are some advantages when students of the same academic level study in the one classroom together. Firstly, it makes the job of the teacher a lot easier as they do not need to cater for students at different levels. Having to create lesson plans that keep high level students focused on the lesson and also keep lower level students from falling behind at the same time can be a very difficult task. Secondly, some students may feel intimidated by smarter students in the classroom, which may lead them to feel helpless and inadequate when they are struggling to grasp a new theory or equation. Having students at the same level studying together will help to avoid such situations.
On the other hand, mixing students of different academic levels also has several advantages. To begin with, teachers are not the only people in the classroom that students can learn from. Many students actually learn a lot from the smarter students in the classroom who they may relate to a lot better than their teacher. In turn, when smarter students share information with their fellow students, it also helps them to consolidate the information that they have learned, which further improves their understanding also. In addition, segregating students by academic ability can create a situation where some students think they are more superior to those of lower academic ability. By mixing students together, such situations are less likely to occur.
In summary, while there are certainly advantages to grouping students based on academic prowess, I contend that classrooms with a mix of abilities offer greater benefits.
[Approximately band 7]
Lexicon
to cater to : to serve, meet the needs
to be daunted by : to be threatened by
Insufficient: not enough, inadequate
to comprehend something : to understand something
to relate to something : to be connected to something
peers : fellow students
to reinforce something : to strengthen something
Isolate: segregate
superior : higher