Comprehension
1. Collaborate with a partner. Encircle the activities you would like to engage in at your school.
growing vegetables in the school garden (trồng rau trong vườn trường)
2. Go through the passage and match the highlighted words with their definitions.
give (cho) - donate (quyên góp)
give and receive (cho và nhận) - exchange (trao đổi)
every month (mỗi tháng) - monthly (hàng tháng)
pleased (hài lòng) - proud (tự hào)
teach (dạy học) - tutor (dạy phụ đạo)
3. Revisit the passage and mark (✓) T( true) or F ( False).
Community service allows students to develop themselves. (Các hoạt động cộng đồng giúp học sinh phát triển bản thân)
Đáp án: T
Giải thích: Từ khóa trong câu văn là “community service” và “develop themselves” xuất hiện ở đoạn 1, dòng 3 trong bài đọc “The school believes that a good way for students to develop themselves is through community service.” (Nhà trường tin rằng cách tốt nhất để học sinh phát triển bản thân là thông qua các hoạt động cộng đồng). Thông tin trong bài đọc trùng khớp với câu văn trong đề bài nên người học cần chọn đúng.
-
Each student can join only one project. (Mỗi học sinh chỉ được tham gia một dự án).
Đáp án: F
Giải thích: Từ khóa trong câu văn là “join” và “project” xuất hiện ở đoạn 1, dòng 5 trong bài đọc “All students can join any of these different projects” (Tất cả học sinh có thể tham gia bất kỳ dự án nào trong số các dự án khác nhau dưới đây). Thông tin này khác với thông tin “chỉ được tham gia một dự án” ở câu văn trong đề bài nên người học cần chọn sai.
They tutor younger students. (Các học sinh dạy phụ đạo cho các học sinh nhỏ tuổi hơn)
Đáp án: T
Giải thích: Từ khóa trong câu văn là “tutor” và “younger students” xuất hiện ở đoạn 2, dòng 1 trong bài đọc “Upper grade students tutor lower grade students.” (Học sinh lớp trên sẽ dạy phụ đạo cho học sinh lớp dưới). Thông tin trong bài đọc trùng khớp với câu văn trong đề bài nên người học cần chọn đúng.
Local children receive postcards from the Postcard-to-Help project. (Trẻ em địa phương nhận thiệp từ dự án Postcard-to-Help)
Đáp án: F
Giải thích: Từ khóa trong câu văn là “local children” và “Postcard-to-Help project” xuất hiện ở đoạn 2, dòng 3 trong bài đọc “Postcard-to-Help: Students make and sell postcards to raise money for local children.” (Postcard-to-Help: Học sinh làm và bán thiệp để gây quỹ cho trẻ em địa phương). Thông tin này khác với thông tin “trẻ em địa phương nhận thiệp từ dự án” ở câu văn trong đề bài nên người học cần chọn sai.
Students receive plants when they give paper. (Học sinh nhận cây khi cho giấy)
Đáp án: T
Giải thích: Từ khóa trong câu văn là “plants” và “paper” xuất hiện ở đoạn 2, dòng 12 trong bài đọc “Students collect paper and exchange it for plants.” (Học sinh thu gom giấy đổi lấy cây). Thông tin trong bài đọc trùng khớp với câu văn trong đề bài nên người học cần chọn đúng.
Dialogue
4. Collaborate in pairs. Read about these students. List the names of projects you believe they should participate in under the Project column.
Nick likes reading books. He has a very nice voice, and he is also patient. (Nick thích đọc sách. Anh ấy có một giọng nói rất hay, và anh ấy cũng rất kiên nhẫn.)
→ Đáp án: C.Visit-to-Read
Ann is very good at maths and literature. She also loves children. (Ann rất giỏi môn toán và văn. Cô ấy cũng yêu trẻ con.)
→ Đáp án: A. Tutoring
Minh loves collecting and making postcards. (Minh thích sưu tầm và làm bưu thiếp.)
→ Đáp án: B. Postcard-to-Help
Mark loves nature. He likes watching programmes about plants. He also likes being outdoors. (Mark yêu thiên nhiên. Anh ấy thích xem các chương trình về thực vật. Anh ấy cũng thích ở ngoài trời.)
→ Đáp án: D. Garden-to-Give
Tom likes collecting newspapers. (Tom thích sưu tầm các tờ báo.)
→ Đáp án: E. Paper-Plant-Exchange
5. Collaborate in groups. Discuss which project in 4. you would prefer to join and explain why. Share your group’s responses with the class.
Mai would like to join the Garden-to-Give project because she loves gardening. By participating in this project, she can donate vegetables to the children in local schools and do good things for the community. It's a wonderful opportunity for her to combine her passion for gardening with making a positive impact on the lives of others in the community.
Dịch:
Mai wants to participate in the Garden-to-Give project because she loves gardening. By joining this project, she can donate vegetables to local students and contribute positively to the community. It's a wonderful opportunity for her to combine her passion for gardening with making a positive impact on others in the community.
Above are the complete answers and detailed explanations for exercises in English Grade 7 Unit 3: Skills 1 textbook. Through this article, Mytour English hopes that students will confidently excel in studying with English Grade 7 Global Success.
Moreover, Mytour English is currently organizing IELTS Junior courses with a program built on the integration of 4 aspects: Language - Thinking - Knowledge - Strategy, assisting middle school students in conquering the IELTS exam, developing social knowledge, and gaining confidence in using English.