
Analysis of the task
Chủ đề: Advertising.
Dạng bài: Discussion Essay - Đưa ra ý kiến về 2 vế của vấn đề được đưa ra ở câu hỏi và đưa ra ý kiến cá nhân.
Hướng dẫn tiếp cận: Với dạng câu hỏi này thường có 2 đoạn body ; mỗi body sẽ đề cập một vế. Quan điểm đưa ra ở mở bài và kết bài.
Outline
Sample essay
On the one hand, advertising is persuasive because of its repetition and emotional appeal. First, frequent exposure to the same images and phrases imprints the messages being communicated in an advertisement in people’s minds. For example, after listening to a company repeating that their new product is the best in the market for weeks, customers may eventually be convinced and make a purchase. Additionally, advertising often exploits people’s conscious and subconscious desires, fears, or anxieties to emotionally connect them with the product being advertised and to encourage them to make purchases.
In conclusion, I believe that advertising is still an extremely effective way to attract consumers and persuade them to make purchases because of its repetition and emotional appeal.
Vocabulary
To buy a product: Mua một sản phẩm
Widespread: Phổ biến, xuất hiện ở mọi nơi
Common occurrence: Sự xuất hiện thông thường
To engrave something in people’s minds: Để điều gì đó sâu trong tâm trí của mọi người
To utilize something: Sử dụng cái gì đó
To be overwhelmed by something: Bị quá tải bởi cái gì đó
To develop a pessimistic view towards something: Phát triển quan điểm tiêu cực về cái gì đó
Above is the suggested sample for the Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2 compiled by the professional team at Mytour English. Candidates can discuss the exam and answers in the comment section or join the Mytour Helper forum for English language test preparation for IELTS and other English exams, operated by High Achievers.