Nếu quý khách không muốn sở hữu ô tô điện VinFast VF 9, chúng tôi sẽ hoàn trả 100% tiền cọc và thêm 20% nữa dựa trên số tiền đã đặt trước đó.
Gần đây, Công ty TNHH Kinh doanh Thương mại và Dịch vụ VinFast công bố chính sách đặt cọc và hoàn cọc cho những người đã đặt mua mẫu ô tô điện VF 9. Chương trình cụ thể như sau:
Khách đã đặt cọc cam kết mua xe với số tiền 50 triệu đồng
Đối với những trường hợp đã đặt cọc 50 triệu đồng và cam kết
Nếu quý khách không hoàn tất thủ tục ký cam kết trước ngày 25/05/2023, đồng thời đã được SR/NPP thông báo về sự sẵn có của xe, sau 7 ngày làm việc kể từ ngày SR/NPP thông báo mà quý khách không đến hoàn tất thủ tục thanh toán theo Hợp Đồng; hoặc quý khách đã ký cam kết nhưng không thực hiện thủ tục thanh toán để nhận xe theo thời gian đã ký cam kết thì hợp đồng mua bán xe sẽ bị chấm dứt. Kèm theo đó, quý khách sẽ mất toàn bộ số tiền đã đặt cọc và không có bất kỳ khiếu nại gì về sau.
Reserved deposit of 10 million VND
Based on the previously signed Reservation Agreement, VinFast suggests customers to supplement an additional 40 million VND and complete the signing of the Car Purchase Contract before June 10, 2023. The specific commitment time for receiving the vehicle is before December 31, 2023.
VinFast pledges a 120% refund for customers no longer interested in purchasing VF 9. PhMytour: VinFast
If customers do not complete the contract signing procedure before June 10, 2023, or have signed the contract but do not receive the vehicle within the committed time, customers will also lose the deposited amount, and there will be no subsequent complaints.
Support for customers no longer interested in purchasing VF 9
In the case where customers are no longer interested in purchasing the VinFast VF 9, they have the full right to transfer the deposit to interested parties before May 25, 2023 (applicable to both deposit types, 50 million VND and 10 million VND). The receiving party must carry out the procedures and be bound by the same responsibilities as customers who sign directly above. VinFast is not involved in this transfer issue; it is voluntarily agreed upon by the parties and their responsibility before the law.
Assistance for Customers No Longer Interested in VF 9 Purchase
For customers who have placed commitment and reservation deposits but no longer wish to purchase the VF 9 car, VinFast will assist with a 100% refund along with an additional support fee equivalent to 20% of the deposited amount. Additionally, VinFast will collect VinFast and Vinpearl Vouchers, originally gifted to customers with a 50 million VND deposit.
The refund period will end on June 10, 2023. After this period, any refund-related issues will not be resolved. Regarding the previously deposited amount, the company will have full authority to use it, and customers have no right to complain thereafter.